nedeľa, november 19, 2017

LOGO

krajinou10

Meniny

Dnes má meniny : Alžbeta Zajtra : Félix Pozajtra : Elvíra

Reklama k logu

AdBlock Detector

google na hlavnu

Boli doby, keď aj VW kopíroval.

TatraplánAk prší a naozaj nemáte žiadny nápad na výlet, ponúkam vám ideálny tip pre toto počasie. Technické múzeum Tatra v neďalekej Kopřivnici, ľahko dostupnej zo severného Slovenska, určite zaujme všetky vekové kategórie a inšpiratívne vám vyplní aj upršaný deň. A ak by sa náhodou na chvíľu roztrhali mraky, určite nakuknite do Moravského Betlehéma, vzdialeného len pár kilometrov.

Červená Tatra 148 bola prvou veľkou hračkou snáď každého z nás. Autá, ktoré boli súčasťou života vyše 100 rokov pomaly miznú z ciest. My dúfame, že jedna z najstarších automobiliek na svete prežije svoj zápas o prežitie. Ale aj keby nie, toto krásne múzeum prežije určite.
Technické múzeum Tatra Kopřivnice ponúka na takmer piatich tisícoch metroch štvorcových nielen expozíciu 70 osobných a nákladných automobilov, ktoré znázorňujú postupný technický vývoj automobilky, ale aj samostatné podvozky a motory, ďalej potom modely áut, poháre a medaily z rôznych súťaží a pretekov, a tiež dobové fotografie.
Ako to bolo vlastne s názvom automobilky? Prečo práve Tatra? Za zmenou názvu modelu a neskôr celej automobilky Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft boli testy brzdovej sústavy na automobile NW U v roku 1919 v Tatrách. Po zdolaní náročnej trasy zo Štrby do Tatranskej Lomnice, bolo rozhodnuté o premenovaní firmy na Tatra a vozidla na Tatra 10.
Kto si spája značku Tatra iba s autami, ten je na veľkom omyle. Pred vchodom do múzea si nie je možné nevšimnúť kedysi najrýchlejšieho vlaku československých dráh "Slovenskú strelu", ktorý sa pýši v tom čase úctyhodnou maximálnou rýchlosťou 148 km za hodinu. Tento najväčší exponát a zároveň Národná kultúrna pamiatka cestu z Bratislavy do Prahy za zvládol v roku 1936(!!!) za 4 hodiny a 16 minút.
V interiéri múzea potom žasnete nad dvojplošníkom Tatra 131 či snežným skútrom Aerosane V 855.
V jednotlivých sekciách múzea si môžete vďaka videoboxom s krátkymi filmami doplnenými komentármi urobiť predstavu o tom, ako vystavované exponáty obstáli v prevádzke a zaťažkávacích skúškach. K tým najvyhľadávanejším a najzaujímavejším patrí replika prvého automobilu v Rakúsko-Uhorsku. Tento "koč bez koní", ako sa vozidlo Präsident ľudovo nazýval, bol vyrobený v Kopřivnici na sklonku 19. storočia a v roku 1898 už úspešne reprezentoval um kopřivnických mechanikov na výstave vo Viedni. Replika je vernou kópiou originálu, postavená podľa dobovej technickej a fotografickej dokumentácie v 70. rokoch.
Ďalšími originálnymi zaujímavosťami sú:
Malá Tatra 11 z roku 1923, pri ktorej stavbe bola prvýkrát použitá typická a vo svete známa a stále uznávaná tatrovácka koncepcia stavby automobilov s centrálnou nosnou rúrou, výkyvnými polonápravami a vzduchom chladeným motorom.
Tatra 600 kabriolet, auto, ktoré bolo darované Stalinovi roku 1949, nádherná karosárska a čalunícka práca.
Tatra 87 preslávená hlavne cestovateľmi Hanzelka a Žigmundom.

View the embedded image gallery online at:
http://www.krajinou.sk/tipy-na-vikend/tatra#sigFreeIdaf10040c58

Najslávnejšie nákladné auto tatrováckej histórie Tatra 111, expedičné vozy , osemnásťválcový tankový motor a železničná drezína.
V teen gay
mobile porn movies
toon porn
hentai porno
celebrity porn
celebrity sex videos
naked celebrities
gay cock
naked celebrities
Blowjob
múzeu sa nachádza aj Tatra 97 a každý si môže všimnúť, ako je veľmi podobná Volkswagenu Chrobák. Chrobák má nápadne podobnú aerodynamickú karosériu a vzadu uložený štvorvalcový vzduchom chladený motor rovnako ako Tatra 97. Konštruktér Chrobáka Ferdinand Porsche priznal, že Chrobák bol kvôli urýchleniu a zlacneniu vývoja inšpirovaný automobilmi Tatra, hlavne typom 97. Tatra začala súdny proces, ktorý bol roku 1939 kvôli inváziu nemeckých vojsk do Československa ukončený. Povojne sa prípad znovu otvoril a roku 1961 Volkswagen Tatre zaplatil 3 000 000 nemeckých mariek.
Samotná história múzea potom siaha do roku 1947. Vtedy bola vyčlenená jedna z historických budov, do ktorej presťahoval Kopřivnický rodák Emil Hanzelka svoje súkromné zbierky a začal vytvárať expozície. Vďaka rozrastajúcim sa zbierkam a potrebám skompletizovať jednotlivé epochy vývoja Tatry, a tiež pre vytvorenie zodpovedajúceho zázemia návštevníkom múzea, bola v roku 1997 dokončená a otvorená stavba nového Technického múzea tak, ako ju poznáme dnes.
Časť budovy múzea je venovaná tiež kopřivnickému rodákovi a svetoznámemu športovcovi Emilovi Zátopka. Expozícia VENI VIDI VICI Zátopek mapuje život, osudy a športové úspechy manželov Zátopkových.
Vstupné
(dá sa platiť kartou)
Deti 6 az 15 rokov 80,- Kč
Dospelá osoba 120,- Kč
Otvorené
celoročne od utorka do nedele (Vrátane štátnych sviatkov, ale v pondelok je zatvorené)
Máj - September 9:00 - 17:00
Október - Apríl 9:00 - 16:00

 

Nájdi si cestu
    Show the options

štart :  alebo 

Cieľ      :  alebo 


zdroje:  wikipedia, tatra.cz,

Phoca Facebook Comments

Share on Myspace

Prihlásenie

BeInvolved

facebook_page_plugin